De Baeckermat

De Baeckermat is het familiebedrijf van de familie Baecke in Westdorpe. Ze zijn 18 jaar geleden begonnen met de Baeckermat in samenwerking met Staatsbosbeheer. Door bezoekers te laten proeven, ruiken, voelen, luisteren en zien, laat De Baeckermat natuur, landbouw en horeca samenkomen. Zo is er een boerderijrestaurant, een boerderijwinkel en een ‘huiskamer van de boswachter’, waar natuurliefhebbers alles kunnen zien en lezen over de natuur. Deze huiskamer is ook het startpunt van excursies die door een gids worden geleid.

De Baeckermat wil streekproducten aanbieden aan mensen van alle leeftijden. Ze willen vooral gezonde voeding aanbieden en mensen bewust maken van de gezonde voeding uit deze streek. De Baeckermat wil de producten seizoensgebonden verkopen. De streekproducten die ze aanbieden komen vooral uit de streek, maar worden ook ingekocht bij de coöperatie Landwinkel. Het doel van de Baeckermat is dus eigenlijk om de streek te promoten.

klik op de afbeelding om naar de site te gaan.